انیمیشن انگیزشی

آیا باورتان می شود انیمیشن انگیزشی،حرفهای زیادی برای گفتن، برای همه انسانها داشته باشد؟! 

داستان این انیمیشین:

پاندایی تنبل و دست و پا چلفتی با آرزوی یادگیری کونگ فو و در حسرت کارهایی که ۵ آتشین (ببری،افعی،مانتیس،میمون،لک لک) انجام می دهند،شب و روزش را با ناامیدی و بی انگیزگی در رستوران پدر ناتنی اش می گذراند.

روز موعود فرا می رسد! در شهر اعلام می کنند اودوی (لاک پشت دانا) می خواهد جنگجوی کوهستان (که می تواند آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد) را انتخاب کند.پاندا سر از پا نمی شناسد و همه را تهییج به رفتن به این مراسم می کند.خودش هم با هر جان کندنی هست بی نهایت پله ای که به بالای کوه بلندی می رسد و محل برگزاری مراسم است را طی می کند!

در اتفاق جالبی پاندا به آسمان می رود!؟و به داخل تشکی سقوط می کند که لاک پشت دانا با انگشتش پاندا را به عنوان جنگجوی کوهستان معرفی می کند!؟همه تعجب می کنند و تازه داستان آغاز می شود!

اودوی پیش‌بینی می‌ کند: جنگجوی خطرناک (تای‌لانگ که استاد شیفو او را آموزش داده و اودوی بخاطر ذات ناپاکش، او را به عنوان جنگجوی اژدها معرفی نکرده) بزودی از زندان می‌گریزد! استاد شیفو ابتدا سعی می‌کند این پاندا را به علت تنبلی از جنگجوی اژدها بودن منصرف کند و در این کار،پنج آتشین به استاد کمک می‌کنند اما ناکام می مانند و استاد شیفو او را بصورت حرفه ای آموزش می‌دهد  و بعد از چندروز جنگ بالاخره پاندا کونگ فوکار، تای لانگ را شکست می دهد و امنیت و آرامش را به شهر برمی گرداند. 

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:

بهترین سال زندگی شما!

 

نتایج اخلاقی این انیمیشن انگیزشی:

– بهترین کار و شاید مهم ترین کاری که هر انسان باید در زندگی اش انجام بدهد خودشناسی است.خودشناسی با خودش، اعتماد به نفس و عزت نفس هم می آورد.انیمیشن انگیزشی پاندا کونگ فو کار ۱ مضامین عمیقی را در خود دارد که نباید از آنها به سلدگی گذشت! 

– شاید مهم ترین پیام این انیمیشن این باشد که فرد ابتدا باید به خودشناسی برسد تا بتواند به دیگران کمک کند و این مفهوم در انیمیشنی کودکانه ولی با کنایه های بزرگسالانه، مطرح می شود. 

– هر فردی در جهان ماموریتی منحصر به فرد دارد که فقط و فقط خودش می تواند آن را انجام بدهد و این ماموریت مخصوص اوست. 

– تاکید بر آموختن، داشتن استاد و راهنمای خبره، مراقبه،تمرین،گام به گام جلو رفتن، مبارزه با شرور به یاری پنج آتشین یا همان نیروهای درون،جزو مهمترین پیامهای  این انیمیشن است که مورد تاکید مکرر قرار گرفته است.

– برای انجام ماموریت باید فرد در کاری که علاقه دارد مهارتش را روز به روز تقویت کند تا بتواند به عالی ترین وجه، آن را به انجام برساند.

– شاید ماموریت هزاران نفر درجهان آموزش باشد ولی هر معلمی به روشی منحصر به فرد می تواند به افراد زیادی، راه رسیدن به سعادت را نشان بدهد.

– هیچگاه نباید حسرت امکانات یا استعدادهای دیگران را بخوریم،اینگونه درطول روز انرژی خود را به هدر خواهیم داد که می توانیم همان را در راه درست انجام دادن ماموریتمان، بکار ببریم.

– وقتی مهارتهای ما رشد کرد خودمان می توانیم به نقطه ای برسیم که ابتکارات منحصر به فردی انجام بدهیم که تابحال فردی بکار نبرده باشد که در راه انجام ماموریت ما درکره زمین کمکمان می کند.

– وقتی قرار است به مقام خودشناسی رسیده،به کمال برسید و ماموریت خود را درجهان انجام بدهید (ممکن است زمان انجام ماموریت،وسوسه شوید برای کارهای دنیوی و مادی مثل فروش رشته فرنگی مشغول شوید!) در این موقع باید گاهی کارهای دنیوی را رها کنید و فقط به فکر کمک به خلق خدا باشید که بزرگترین کار در دو عالم است.باید تعلقات دنیوی را با وجود نیاز به آنها (چرخ فروش سوپ) رها کنید و سبکبار به قله بروید.

 

 

 

علیرضا نصیرلو

 

 

تصویری

انیمیشن انگیزشی!؟

 

 

0/5 (0 دیدگاه)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید