تجسم گرایی

اجداد تجسم گرای ما!؟

اجداد تجسم گرای ما، درباره گذشتگان ماست که برای امرار معاش خود کارهایی می کردند که برای خودشان عجیب نبود! و آن را انگار بر اساس هوش ذاتی خود انجام می داده اند…

آنها وقتی قصد شکار داشتند روز قبل تصویر گوزن و … داخل غار نقاشی می کردند یا با رقص به دور آتش، آنها را در ذهن خود شکار می کردند و روز بعد در واقعیت به شکاری موفقیت آمیز دست پیدا می کردند!

تجربه واقعی من!

از تجربه های واقعی ام اگر بخواهم بگویم مربوط به اولین واحدی است که خریدیم!ما خیلی به دنبال واحد دلخواه خود می گشتیم و البته سالها قبل همیشه دوست داشتم پنجره های پذیرایی و آشپزخانه ما به درختان تنومند،سرسبز و بزرگ باز شود!

حداقل یک ماه به دنبال واحد دلخواهمان گشتیم ولی هیچ خبری از آن نبود!؟تا روزی که تعطیل عمومی بود و صبح برای خرید لوازم صبحانه به بیرون رفته بودم، ندایی در درونم گفت: امروز وقت پیدا کردن واحد مورد نظرت رسیده به مشاور املاک برو!؟

من که به ندای درونم اهمیت می دهم به مشاور املاکی جدید رفتم.چند واحد نشان داد ولی واحدی چشممان را گرفت که خیلی دلنشین بود.همان را قولنامه کردیم و بعد از چند ماه که در آن واحد زندگی کردیم روزی به پنجره های بزرگ پذیرایی و آشپزخانه که به درختان تنومند  پیاده رو باز می شد دقت کردم.ما در طبقه چهارم زندگی می کردیم وپنجره های پذیرایی و آشپزخانه به روی درختان تنومند،سرسبز و بزرگ باز می شد! و این درختان واقعا باشکوه و بزرگ بودند.دقیقا آنچه در ذهنم پرورش داده بودم!من در رویای گذشته ام زندگی می کردم که سالها قبل آرزویش را داشتم ولی تا آن زمان به آن دقت نکرده بودم!

 

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:

عمر ما لحظه ای در ابدیت!

غار لاسکو 

در دوره پارینه سنگی و بیش از هزاران سال قبل، اجداد ما نقاشی های جالبی درون غار لاسکو کشیده اند و این نشان می دهد آنها ابتدا نقاشی شکار های خود را بر روی این غار می کشیدند و روز بعد برای تجلی خواسته هایشان آنها را شکار می کرده اند.

این غار بعد از اینکه با دی اکسید کربن تنفس بازدیدکنندگان بسته و بازسازی شد، مجموعه ای دقیقا مدل هیمن غار و در نزدیکی آن ساخته شد تا افراد بتوانند از آن به راحتی بازدید کنند و باعث خرابی نقاشی اجدادمان که باید برای بشریت حفظ شوند، نشوند! 

اجداد تجسم گرای ما با اطلاعات و سواد محدود خود و بدون داشتن امکاناتی مثل اینترنت و…اینگونه رفتار می کرده اند و بعضی افراد امروزی با ادعای سواد بالا و امکانات گوشی های هوشمند و اینترنت، تجسم سازی را قبول ندارند!

 

علیرضا نصیرلو

 

 

تصویری 

 

 

 

 

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید